سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکه دوست دارد بداند نزد خدا چه موقعیتی دارد، به موقعیت خدا نزد خودش توجّه کند ؛ زیرا خدا بنده را در همان جایگاهی می نهد که او خدا را نزد او، در چنان جایگاه نهاده است. [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • از آن جهت که بسیاری از کاربران نوآموز کامپیوتر تمایل دارند بدون حضور در کلاس های آموزش Icdl توانایی کار با کامپیوتر در حد رفع نیاز خود فراگیرند و دنبال مطالب آموزشی به زبان ساده و کاربردی می گردند بر آن شدم تا در حد بضاعت خود نیاز این عزیزان را بر طرف سازم . تا چه قبول افتد و چه در نظر آید . لطفا در صورت استفاده از مطالب ، برای ادامه یا عدم ادامه ی این پست آموزشی نظر خود را درج فرمایید :

    1ـ پنهان ساختن آیکن ها در دسک تاپ : اگر خواستید آیکن ها در دسک تاپ پنهان بمانند ، در فضای خالی دسک تاپ کلیک راست کنید و فلش ماوس را روی گزینه ی Arrange Icons نگه دارید تا لیستی در سمت راست آن گشوده شود . با کلیک روی گزینه ی Show Desktop Icons علامت چک مارک سمت چپ آن برداشته می شود و آیکن های دسک تاپ دیده نمی شوند .

    2ـ های لایت کردن نوشته ی آیکن ها در دسک تاپ : در جای خالی دسک تاپ کلیک راست کنید و اشاره گر ماوس را روی گزینه ی Arrange Icons نگه دارید تا لیست سمت راست آن باز شود . با علامت دار کردن گزینه ی Lock Web Items on Desktop نوشته های زیر آیکن های دسک تاپ در کادر آبی رنگ قرار می گیرند .

    3ـ ایجاد شورت کات (میانبر) برای درایو پرکاربرد در دسک تاپ : در جای خالی دسک تاپ کلیک راست کنید و فلش ماوس را روی گزینه ی New نگه دارید تا لیست سمت راست آن باز شود . آنگاه روی گزینه ی Shortcut کلیک کنید تا پنجره ی Create Shortcut گشوده شود . دکمه ی Browse را کلیک کنید تا پنجره ی Browse For Folder باز شود ، سپس روی علامت + در سمت چپ My Computer کلیک کنید تا نام درایوها آشکار گردد . اینک روی هر کدام از درایوها که برایتان کاربرد بیشتری دارد کلیک کنید و سپس دکمه Ok را کلیک کنید تا پنجره ی Browse For Folder بسته شود . ابتدا دکمه ی Next و سپس دکمه Finish را در پنجره ی اولی (Create Shortcut) کلیک کنید تا شورت کات درایو مورد نظر شما در دسک تاپ ایجاد شود . از این پس بی آنکه وارد پنجره ی مای کامپیوتر شوید بی درنگ وارد درایو مورد نظرتان خواهید شد .

    4 ـ تغییر شکل آیکن های اصلی دسک تاپ : در جای خالی دسک تاپ کلیک راست کنید و گزینه ی Properties را کلیک کنید تا پنجره ی Display Properties گشوده شود . زبانه ی Desktop را انتخاب کنید و دکمه Customize Desktop را بفشارید تا پنجره Desktop Items باز شود . آیکن مای کامپیوتر در این جعبه را انتخاب کنید و دکمه Change Icons را کلیک کنید تا پنجره ای با همین نام باز شود . یکی از تصاویر مورد نظر را انتخاب کنید و دکمه های Ok را در هر سه پنجره کلیک کنید تا آیکن مای کامپیوتر تغییر یابد .

    5 ـ باز گرداندن آیکن های تغییر شکل یافته به حالت اولیه خود : مسیرهای ذکر شده در بالا را طی کنید تا پنجره ی Change Icons گشوده شود . با فشردن دکمه Restore Default آیکن های تغییر شکل یافته به حالت اولیه خود برمی گردند .

    6 ـ افزودن آیکن My Network Places به دسک تاپ : مسیرهای گفته شده در شماره 5 را طی کنید تا پنجره ی Desktop Items گشوده شود . در زبانه Generals و بخش Desktop Icons از این پنجره با علامت دار کردن گزینه My Network Places می توانید آن را به دسک تاپ اضافه کنید . در همین پنجره با علامت دار کردن گزینه های دیگری مانند My Computer - My Document و Internet Explorer می توانید آنها را به دسک تاپ ارسال کنید .

    7 ـ ساختن اسکرین سی ور با کلمات سه بعدی : مانند توضیح شماره 4 پنجره ی Display Properties بگشایید . زبانه ی Screen Saver را انتخاب کنید و کشوی بازشوی Screen Saver را بگشایید . پس از انتخاب گزینه 3D Text دکمه Settings را کلیک کنید تا پنجره 3D Text Settings باز شود . کلمات Microsoft Windows که در کادر سمت راست Custom Textدرج شده است با کشیدن ماوس روی آن انتخاب و Delete کنید و سپس هر کلمه ای که خواستید (به لاتین) در آن بنویسید . سپس دکمه Chose Font را برای انتخاب فونت مورد نظر کلیک کنید و هر فونتی که دوست می دارید برای نوشته سه بعدی خود انتخاب کنید . سعی کنید از فونت Arial Block برای ضخیم تر نشان دادن کلمه سه بعدی خود استفاده کنید . در بخش Motion و در جعبه سمت راست عبارت Rotation Type یکی از انواع چرخش را انتخاب کنید . در بخش Surface Style یکی از حالت های Solid Color (برای انتخاب رنگ نوشته) ـ Texture برای افزودن بافت و یا تصویر به نوشته سه بعدی خود و یا Reflection برای درخشان کردن و بازتاب نور در نوشته خود برگزینید . دکمه های لغزنده ی Resolution برای تنظیم کیفیت نوشته در نمایشگر ـ Size برای تنظیم برگنمایی نوشته سه بعدی و Rotation Speed برای تنظیم سرعت چرخش نوشته سه بعدی شما قابل استفاده است . پس از انجام تنظیمات لازم دکمه Ok در پنجره3D Text Settings را بفشارید تا این پنجره بسته شود . با فشردن دکمه Preview در پنجره Display Properties و بی حرکت نگه داشتن ماوس ، کلمه سه بعدی خود را در نمایشگر مشاهده خواهید کرد . اگر عدد داخل کادر جعبه Wait را روی 5 دقیقه تنظیم کنید ، از این پس 5 دقیقه بعد از بیکار ماندن کامپیوتر ، اسکرین سی ور سه بعدی شما بصورت اتوماتیک در نمایشگر شروع به فعالیت خواهد کرد .

    8 ـ انتخاب قالب Classic یا قدیمی برای دسک تاپ و پنجره ها : مانند توضیح شماره 4 پنجره ی Display Properties بگشایید . زبانه ی Appearance  را انتخاب کنید . کشوی جعبه ی Windows and Buttons را باز کنید و گزینه Windows Classic Style را انتخاب کنید و دکمه Ok در پایین پنجره را کلیک کنید .

    9ـ تغییر رنگ نوار ابزارها و  محیط پنجره ها : پنجره ی Display Properties بگشایید . زبانه ی Appearance  را انتخاب کنید . کشوی جعبه ی Color Scheme را باز کنید و یکی از رنگ های Green (سبز) و یا Silver (نقره ای) را انتخاب کنید و دکمه ی Ok را در پایین پنجره بفشارید .

    10ـ بزرگ نشان دادن نوشته ی زیر آیکن ها و منوهای کنترل : پنجره ی Display Properties بگشایید . زبانه ی Appearance  را انتخاب کنید . کشوی جعبه ی Font Size را باز کنید و یکی از گزینه های Large Font (قلم بزرگ) یا Extra Large Font (قلم بزرگتر از حد معمول) را انتخاب و سپس کلید Ok را در پایین پنجره بفشارید .

    11ـ بزرگ نشان دادن آیکن ها در دسک تاپ : پنجره ی Display Properties بگشایید . زبانه ی Appearance  را انتخاب کنید . دکمه Effect را کلیک کنید تا پنجره ای با همین نام گشوده شود . عبارت Use Large Icons را علامت دار کنید و دکمه Ok را در هر دو پنجره کلیک کنید.

     

    منتظر ادامه ی " آموزش کامپیوتر به زبان ساده " در پستهای بعدی باشید



    نسیم فسا ::: جمعه 87/1/30::: ساعت 12:50 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    بازدیدهای وبلاگ
    بازدید امروز : 0
    بازدید دیروز : 13
    کل بازدید: 186552

    اوقات شرعی

    پیام هفته
    دیوانگی محض است که کسی برای آنکه ثروتمند بمیرد ، زندگی خود را چون فقرا و بیچارگان به سر آورد (یورتن)

    اطلاعیه
    با ارسال لطییفه های خود به آدرس پست الکترونیک nasimefasa@yahoo.com نام خود را در نسیم فسا ثبت کنید.

    سخنی با شما
    نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی
    نسیم فسا
    بدان امید می نویسم که مفید فایده باشد . نظرات ارزشمند شما چراغ پر فروغ راهم خواهد بود .

    نوشته های پیشین

    فهرست موضوعی یادداشت ها

    پیوندهای روزانه

    نوای دل انگیز

    اشتراک در خبرنامه
     

    لینک دوستان

    لوگوی وبلاگ من
    نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی

    طراح قالب