سفارش تبلیغ
صبا ویژن
به دوستی آن که به عهد خود وفا نمی کند، اعتماد مکن . [امام علی علیه السلام]
نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  

    در همه‏ی جوامع بشری از ابتدا تا اینک ، حریم خصوصی افراد ، قابل احترام بوده و ورود بدون اجازه به آن ، نوعی جرم محسوب می‏شود . انسانهای ابتدایی برای جلوگیری افراد به حریم خصوصی خود به جنگ و جدال می‏پرداختند و بعضا کار به خونریزی و قتل هم می‏کشید . وقتی پیامبران برای راهنمایی بشر ، رسالت خود را آغاز کردند برای افرادی که ناقض حریم دیگران بودند قانون خدا را وضع و جاری کردند .

    فطرت پاک بشر ، بیزار از مردم آزاری ، سرک کشیدن یا تجاوز به حریم خصوصی افراد ، دزدی ، ضایع کردن حقوق دیگران و ... می‏باشد . البته این در صورتی است که فطرت پاک فرد ، زیر دست و پای خوی اهریمنی او لگدمال و مجروح نشده باشد .

    بدون شک افرادی که ناقض حقوق فردی و اجتماعی دیگران به هر شکل و روش باشند و خود را گرفتار حق الناس نمایند اگر چه ممکن است در این دنیا به عقوبت و مجازات خود نرسند ، در فردای قیامت و در محضر خداوند برایشان گریزی نیست و باید تاوان آن را با تحمل مجازات و عقوبت اخروی ، آن هم بدانگونه که در قرآن کریم توصیف شده است بپردازند .

    دنیای گسترده‏ی مجازی که امروزه در دسترس انسانها قرار گرفته است فرصت‏هایی بسیار مفید برای افراد متعهد و فرصت‏هایی بسیار خطرناک برای انسان‏های غیر متعهد فراهم آورده است . بسته به نوع تعهد آدمیان می‏توان فرصت‏های نیک و بد را در فضایی بسیار بزرگ بکار گرفت .

    فکر می‏کنید چه مقدار در اینترنت می‏توان به خیرات و برکات پرداخت ؟ آیا نمی‏توان ذخایر اخروی خود را از طریق دنیای مجازی ، میلیونها برابر کرد ؟ شما ممکن است در فضای حقیقی زندگیتان ، خیر و منفعت فعل و کردار مفیدتان به یک همسایه ، مردمان یک محله یا شهر برسد ، در صورتی که آثار فعل مثبت شما از طریق دنیای مجازی ممکن است به تمام بشریت برسد . آیا ثواب این کردار شایسته و فراگیر تصاعدی نخواهد بود .

    از ابتدای تاریخ تا به امروز انسانهای متفاوتی با عملکردهای گوناگون پا به عرصه‏ی خاک گذاشته اند و عاقبت رخ در نقاب خاک سپرده اند ! هابیل به دست برادرش کشته میشود ، اما داغ ننگ قتل ، تا ابدیت بر تارک قابیل هویداست . چه بسیار چنگیزها و اسکندرها آمدند و برای تصاحب خاک ، خون بیگناهان را ریختند و چه بسیار خردمندان پاک سرشت برای هدایت بشر نجوای آزادگی و کردار نیک سر دادند . انتخاب با فرد است . می‏توان چنگیز شد و می‏توان خرد پیامبران را پیشه کرد . 

    آقا یا خانمی که اسم خود را هکر می‏گذارد و آزادانه و راحت به فضای خصوصی افراد در دنیازی مجازی وارد می‏شود با یک دزد و راهزن چه توفیری دارد . برداشتن اطلاعات از صندوق پست الکترونیک افراد ، همان اندازه زشت و قبیح است که دزدیدن پول و اموال از منزل شخصی دیگران .

    آزار و اذیت رسانی اینترنتی ، یک حق الناس عمومی است . به فرض که با چند ترفند موذیانه موجبات باز نشدن یک سایت اینترنتی برای مدتی محدود شدی ! آیا غیر از خالی کردن عقده‏ی حقارت و کمبودهای اجتماعی خود به چیز دیگری دست یافته ای ؟ مطمئن باش خود را وامدار افرادی کرده‏ای که قرار بوده از آن سایت استفاده کنند .

    هکرهای ایرانی اگر غیرت و معرفت دارند ، پا به عرصه‏ی نابودی سایت‏های مستهجنی بگذارند که دودمان جوانان خام اندیش را به باد داده اند . اگر می‏خواهند ترفندهای خود را به رخ بکشند ، سایت‏های مخرب اسرائیلی و آمریکایی را از کار بیندازند . اما متاسفانه خاصیت بسیاری از افراد که هنوز الفبای هک را هم نمیدانند این شده است که با چهار تا نرم افزار خارجی ، اخلال در کار سایت هموطنان خود کنند و با نیشخندی زشت ، خود را فاتح و قهرمان چلوه دهند . زهی خیال باطل ! چنین افرادی به جز رنج و معصیت ، هیچ چیز دیگری برای خود عاید و واصل نکرده اند .

    گیرم که خلق را به فریبت فریفتی        با دست انتقام طبیعت چه می کنی

    مطمئن باش تاوان عملت را در همین دنیا خواهی داد . حکایتی جالب را به عنوان ختم کلام عرض می‏کنم . یکی می‏گفت از کوچه ای می‏گذشتم . وقتی مقابل درب خانه‏ای که باز بود رسیدم نظرم به درون آن خانه جلب شد که چند زن و دختر بدون روسری و با شلوار و دامن ایستاده بودند . کمی ایستادم و از روی لذت نگاهشان کردم و گذشتم . چند قدمی منزل خود که رسیدم متوجه شدم که فردی از لای درز تخته‏های درب خانه ام مشغول نگاه کردن داخل حیاط است . با صدای بلند او را به فحاشی گرفتم و دنبالش کردم و او فرار کرد . با خود گفتم خودم نیز ببینم داخل خانه‏ی ما چه خبر است که او مشغول دید زدن بود . وقتی از همانجا درون خانه را نگاه کردم ، زن و دخترم را دیدم که در حوض خانه با بدن لخت مشغول آب تنی هستند .

    و اما توصیه ای به آنان که خود را هکر می‏نامند :

    اگر تا بحال ایمیل یا سایتی را هک کرده‏اید و به حریم شخصی افراد سرک کشیده اید و موجبات آزار و اذیت فرد یا افرادی را فراهم ساخته‏اید ، ابتدا خالصانه توبه کنید و اگر برایتان مقدور است به نحو مقتضی و عاقلانه از فرد یا افراد زیان دیده ، حلالیت بطلبید تا شاید مورد عفو و رحمت خداوند قرار گیرید وگرنه همانند سایر انسانها ، عمر شما نیز به دنیا نخواهد بود و روزی نوبت وداع با جهان خاکی و زیستن در جهان آخرت است . آنگاه با این همه حق الناس چه خواهید کرد ؟       



    نسیم فسا ::: یکشنبه 87/12/25::: ساعت 9:10 عصر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    بازدیدهای وبلاگ
    بازدید امروز : 4
    بازدید دیروز : 7
    کل بازدید: 186298

    اوقات شرعی

    پیام هفته
    دیوانگی محض است که کسی برای آنکه ثروتمند بمیرد ، زندگی خود را چون فقرا و بیچارگان به سر آورد (یورتن)

    اطلاعیه
    با ارسال لطییفه های خود به آدرس پست الکترونیک nasimefasa@yahoo.com نام خود را در نسیم فسا ثبت کنید.

    سخنی با شما
    نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی
    نسیم فسا
    بدان امید می نویسم که مفید فایده باشد . نظرات ارزشمند شما چراغ پر فروغ راهم خواهد بود .

    نوشته های پیشین

    فهرست موضوعی یادداشت ها

    پیوندهای روزانه

    نوای دل انگیز

    اشتراک در خبرنامه
     

    لینک دوستان

    لوگوی وبلاگ من
    نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی

    طراح قالب