سفارش تبلیغ
صبا ویژن
زینت بخش مرد، دانش و بردباری اوست [امام علی علیه السلام]
نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  • گسترش دانشگاهها در کشور و توسعه ی علم ، امری بسیار پسندیده و ارزشمند است . امروزه بیشتر شهرهای کشور ، حتی مراکز بسیاری از بخش هایی که هنوز توسعه ی شهری نیافته اند از داشتن دانشگاه آزاد اسلامی برخوردارند .

    راستی دانشگاه آزاد اسلامی چگونه اینچنین در سطح کمی رو به رشد و توسعه ی فزاینده است . احداث هر واحد دانشگاهی اعم از تهیه زمین ، احداث ساختمان ، فراهم کردن تجهیزات و لوازم آموزشی و کمک آموزشی و راه اندازی آن برای پذیرش دانشجو چقدر بودجه نیاز دارد ؟ این همه پول برای راه اندازی واحدهای مختلف دانشگاه آزاد از کجا فراهم می گردد ؟ آیا بیشتر این هزینه ها از گرده ی دانشجویان بی نوای دانشگاه آزاد تامین نمی گردد ؟!
    شاید بعضی ها اینطور تصور کنند که دانشگاه آزاد برای دانشجویانی از خانواده های مرفه است که توانایی قبول شدن در کنکور سراسری را ندارند . مگر چند درصد از دانشجویان این دانشگاه از طبقه ی مرفه هستند !
    دانشجویانی که از خانواده های با بضاعت مالی متوسط مانند کارمندان ، کارگران و برخی مشاغل آزاد کم درآمد عضو این دانشگاه هستند ، چه گناهی کرده اند که باید هزینه های سرسام آوری برای تحصیل خود بپردازند .
    امروزه غالب خانواده ها حداقل یک دانشجو در دانشگاه آزاد دارند . خدا به فریاد خانواده های کم بضاعت برسد که صدای خرد شدن استخوانهایشان بگوش می رسد . اینان برای ادامه ی تحصیل فرزند خود باید نخورند ، نپوشند و حسرت به دل همه چیز بمانند تا مگر اولادشان از آب و گل تحصیل در آید .
    کارمندی که با حقوق سیصد و پنجاه هزار تومان در ماه با پنج سر عائله روز می گذراند ، چگونه باید هر ترم حداقل یک میلیون و دویست هزار تومان بابت شهریه های ثابت و متغیر ، خوابگاه ، ایاب و ذهاب ، خوراک ، خرید کتاب و نوشت افزار ، هزینه های رفت و برگشت به منزل و ... را بپردازد ! بقیه ی افراد این خانواده برای تامین هزینه های این دانشجو باید چه خاکی بر سر کنند .
    تهیه ی ارزانترین لباس زمستانه برای افراد خانوار ، مخارج عید نوروز در کمترین مقدار خود ، هزینه ی قبوض آب ، برق ، گاز ، تلفن و اندک مخارج یک ابوغرازه به نام ماشین ، مخارج تحصیلی دو نفر دانش آموز بدبخت دیگر و سایر هزینه های پیش بینی نشده از یک زن و مرد بیچاره به نام پدر و مادر در این خانواده چه باقی می گذارد !
    می خواهم از آقای جاسبی و سایر اعضای هیئت امنای دانشگاه آزاد بپرسم که آیا خانواده شما هم در طول 12 ماه سال 5 کیلو میوه میخورند ! آیا شما هم تا بحال کفشهایتان را برای تعمیر به کفاشی سپرده اید ؟ آیا نگاه بچه های شما هم به سر و لباس بچه پولدارها خیره می ماند ؟ در ماه چند کیلو گوشت مصرف می کنید ؟ آیا برنج تایلندی کیلویی 400 تومان هم سر سفره ی شما خورده می شود ؟
    انصافا راه توسعه ی دانشگاه آزاد ، همین روال فعلی است ؟ اگر یک هفته خود را جای مردمی که توصیفشان شد بگذارید ، بدون شک در اسرع وقت تجدید نظر خواهید کرد
    اما افسوس که شما سواره اید و خبر از پیاده ندارید .



    نسیم فسا ::: پنج شنبه 87/1/15::: ساعت 8:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    بازدیدهای وبلاگ
    بازدید امروز : 24
    بازدید دیروز : 13
    کل بازدید: 186576

    اوقات شرعی

    پیام هفته
    دیوانگی محض است که کسی برای آنکه ثروتمند بمیرد ، زندگی خود را چون فقرا و بیچارگان به سر آورد (یورتن)

    اطلاعیه
    با ارسال لطییفه های خود به آدرس پست الکترونیک nasimefasa@yahoo.com نام خود را در نسیم فسا ثبت کنید.

    سخنی با شما
    نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی
    نسیم فسا
    بدان امید می نویسم که مفید فایده باشد . نظرات ارزشمند شما چراغ پر فروغ راهم خواهد بود .

    نوشته های پیشین

    فهرست موضوعی یادداشت ها

    پیوندهای روزانه

    نوای دل انگیز

    اشتراک در خبرنامه
     

    لینک دوستان

    لوگوی وبلاگ من
    نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی

    طراح قالب