سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرگاه خداوند بنده ای را دوست بدارد، او رابه بلایی بزرگ مبتلا می کند . پس اگر آن بنده راضی گشت، بهره اش نزد خداوند، رضایت است و اگر ناخشنود گشت، بهره اش نزد خداوند، ناخشنودی است [.رسول خدا صلی الله علیه و آله]
نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی
  • پست الکترونیک
  • شناسنامه
  •  RSS 
  • پارسی بلاگ
  • پارسی یار
  • در یاهو
  •  
    اگر شیمی دندان با سرعت کنونی پیشرفت کند ، پوسیدگی دندان را به زودی ممکن است پدیده ای قدیمی به شمار آورند.پوسیدگی ها حفره هایی هستند که در مینای دندان بوجود می آیند که از ماده معدنی هیدروکسید آپاتیت  ca5(po4)3oH تشکیل شده است . پزوهش های اخیر نشان داده است که حل شدن و تشکیل دوباره موادمعدنی دندان به طور مرتب در بزاق سطح دندان وجود دارد .معدن زدایی (انحلال پذیری مینای دندان)عمدتا در اثر وجود اسیدهای ضعیف موجود در بزاق است که به وسیله باکتری در هنگام تجزیه کربوهیدراتهای موجود در غذا بوجود می آید .
     در مراحل آغازین پوسیدگی دندان بخشهایی از سطح دندان متخلخل و اسفنجی می شوند و حفره هایی مانند حفره های پنیر سوئیسی ایجاد میشود که اگر درمان نشود در پایان به صورت پوسیدگی آشکار میشود اما پژوهش های اخیر نشان میدهد که اگر دندان پوسیده در محلول در بر گیرنده ی مقادیر مناسبی از Ca2+، Po43- و F1- قرار داده شود رسوب ، دوباره ترمیم میشود زیرا F1- جایگزین OH1- در کانی دندان شده است. ca5(po4)3oH) به  ca5(po4)3Fتبدیل میشود) بخش ترمیم شده در برابر پوسیدگی بعدی پایدار تر است زیرا فلوئورید در مقایسه با هیدروکسید ، بازی ضعیف تر است و همچنین وجودSr2+ در مایع ترمیم مقاومت را در برابر پوسیدگی به گونه شایان توجهی افزایش می دهد .
     اگر این نتایج دنبال شود کار دندان پزشکان دگرگون خواهد شد . دندان پزشکان بیشتر در پوسیدگی از دندان مشغول خواهند شد تا ترمیم آنها . استفاده معمولی از شستشو برای بازیابی کانی دندان که بخشهای آسیب دیده را پیش از پوسیدگی ترمیم می کند دور از ذهن نخواهد بود. آن وقت مته های دندان پزشکی دوران بازنشستگی خود را سپری خواهند کرد .  


    نسیم فسا ::: چهارشنبه 87/1/14::: ساعت 8:0 عصر
    نظرات دیگران: نظر

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    بازدیدهای وبلاگ
    بازدید امروز : 4
    بازدید دیروز : 4
    کل بازدید: 187047

    اوقات شرعی

    پیام هفته
    دیوانگی محض است که کسی برای آنکه ثروتمند بمیرد ، زندگی خود را چون فقرا و بیچارگان به سر آورد (یورتن)

    اطلاعیه
    با ارسال لطییفه های خود به آدرس پست الکترونیک nasimefasa@yahoo.com نام خود را در نسیم فسا ثبت کنید.

    سخنی با شما
    نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی
    نسیم فسا
    بدان امید می نویسم که مفید فایده باشد . نظرات ارزشمند شما چراغ پر فروغ راهم خواهد بود .

    نوشته های پیشین

    فهرست موضوعی یادداشت ها

    پیوندهای روزانه

    نوای دل انگیز

    اشتراک در خبرنامه
     

    لینک دوستان

    لوگوی وبلاگ من
    نسیم فسا : علمی.فرهنگی.اجتماعی

    طراح قالب